Wie mogen bardienst draaien?
Zoals hierboven vermeld zijn onze leden van 72 jaar of ouder vrijgesteld van de verplichte bardiensten. Deze vrijstelling respecteren wij. Toch mag je je diensten wel op vrijwillige basis aanbieden. In het geval er onvoldoende capaciteit is, of in geval er geen bezetting anderszins kan worden gerealiseerd, doen wij graag een beroep op je.
Als leden meerdere bardiensten willen draaien, kunnen zij daar per extra dagdeel een vergoeding voor krijgen. Deze vergoeding bedraagt vanaf 1 juli 2009 € 25,- (besluit Algemene Vergadering maart 2009) per extra dagdeel en geldt uitsluitend voor bardiensten die na indeling van alle verplichte bardiensten nog openstaan. Interesse? Geef je op bij het team Bardienstplanning via Opgave extra bardiensten
Wat houdt een bardienst in?
Tijdens een bardienst ben je verantwoordelijk voor het verstrekken van dranken en worstenbroodjes en of tosti's e.d. aan de leden en niet leden die bij de bar komen. Ook behoort het schoon en netjes achterlaten van het paviljoen bij de bardienst. Denk hierbij aan tafels afdoen en schoon achterlaten, prullenbakjes op tafel leeg en schoon, theelichthouders schoon en gevuld, wanneer je weggaat verlichting uitmaken.
Binnenkort je eerste bardienst?
Als je binnenkort je eerste bardienst hebt kan je 2 dingen doen:
- Loop eens een keer binnen als het paviljoen open is en er iemand anders bardienst heeft. Hij /zij kan je alvast wegwijs maken en alles uitleggen.
- Vrijwel iedere ochtend is er iemand van de Facilitaire Commissie aanwezig. Ook zij kunnen je alles vertellen wat je moet weten.
Afkoop verplichte bardienst.
Ingeval je je verplichte bardiensten niet kunt of niet wilt vervullen moet je, jaarlijks voor aanvang van het betreffende kalenderjaar, een nieuw verzoek voor afkoop indienen. Afkoop voor het gehele jaar is € 105,- indien doorgegeven vóórdat je bent ingeschreven.
Het formuler voor een verzoek afkoop bardienst is alleen te vinden wanneer je je aanmeldt op de website en navigeert naar: 'Leden -> Bardiensten -> Afkoop bardienst' (zie afbeelding)
Hoe op te geven voor een bardienst?
Het is mogelijk zelf de gewenste bardiensten te plannen via Mijn LTC op onze website. Om in te loggen is je een gebruikersnaam en een wachtwoord verstrekt. Als je deze bent vergeten, of heb je hieraan geen aandacht besteedt, dan kan je je inloggegevens nogmaals opvragen.
Verhindering.
Als je verhinderd bent om de ingevulde bardienst te vervullen dien je zelf voor vervanging te zorgen.
Het gemakkelijkst is via de actuele bezetting te kijken welk lid op een gelijkwaardige dag en tijdstip bardienst draait. Via Tennismaatjes vind je het telefoonnummer om dit lid te benaderen met de vraag te ruilen. Als dit lukt, dan geef je deze ruildienst door, zie Bardienst ruilen. Als het niet lukt om te ruilen en het team bardienstplanning moet iemand voor je inzetten dan wordt er een bedrag in rekening gebracht van € 25,- per bardienst van 3 uur en € 37,50 per bardienst van 4,5 uur. In alle gevallen dien je de bardienst alsnog in te halen.
Als je, zonder dit te melden, niet op komt dagen (NoShow) zonder opgaaf van reden, zien we dat als afkoop van de bardienst.
Weekendsleutel procedure.
Als je bardienst hebt in het weekend:
- Tennispasje meenemen.
- Kluiscode onthouden. (Deze wordt je separaat per email toegestuurd en wordt regelmatig gewijzigd!).
Aangekomen bij het paviljoen:
- Open m.b.v. je tennispasje de deur van de afhangruimte.
- Boven het afhangscherm is een kluisje gemonteerd.
- Toets de code in, haal er één van de sleutels uit (zaterdag resp. zondag) en sluit de kluis weer.
- Open het paviljoen.
Haal ALTIJD (ook als het paviljoen al open is) een weekendsleutel uit het kluisje want jij of je opvolger hebben die nodig BIJ HET AFSLUITEN! Na het afsluiten deponeer je de weekendsleutel in de daarvoor bestemde en gebruikelijke koker naast het slot voor het sluiten van de rolluiken (dus NIET in de brievenbus). Ben je je tennispasje vergeten, wacht dan even tot er een LTC-lid komt tennissen en vraag of je zijn/haar pasje mag gebruiken om de deur van de afhangruimte te openen.
LET OP: De kluis heeft een tijdslot en is geactiveerd tussen 09.00 uur en 10.00 uur. Derhalve is deze procedure uitsluitend voor de ochtenddienst in het weekend. Eventuele niet aansluitende middag- of avonddienst ontvangt de sleutel op het huisadres (één bezorgadres).
Openstellingsvoorwaarde paviljoen.
Blijf niet zomaar weg (NoShow) op een geplande bardienst. Een vervanger is niet makkelijk of tijdig gevonden. Het paviljoen zal dan gesloten blijven en je frusteert daarmee de organisatie en de medeleden.
Ruilen is toegestaan, maar uitsluitend door hiervan melding te maken. Een ruiling kan online worden gemeld.
Ingeval van NoShow op je geplande dagdeel en je hebt niet voor vervanging gezorgd wordt er een bedrag in rekening gebracht van € 40,- per dagdeel (3 uur) bardienst en €60,- per dagdeel (4,5 uur) bardienst. Bovendien zal de ledenpas kunnen worden geblokkeerd in het Digitaal Afhangsysteem. Je bent tijdens deze blokkade niet baangerechtigd en je kunt derhalve geen tennisbaan reserveren.
De bardienstplanning wordt verzorgd door het bardienst planningsteam. Zij zijn bereikbaar via de e-mail [email protected].
In noodgevallen kun je bellen naar 06 48 33 88 38.