padel laddercompetitie

Wat is een laddercompetitie?
De laddercompetitie is een uitdaagsysteem, waarbij koppels elkaar (volgens bepaalde regels) kunnen uitdagen tot een officiële padelwedstrijd met als doel steeds hoger op de ''ladder'' te komen. Zodoende beklim of daal je op de ladder.

De Laddercompetitie is een competitie die uitsluitend gericht is op leden van onze vereniging.
Voordelen laddercompetitie
•    Je daagt clubleden uit die deelnemen aan de ladder, je speelt dus niet alleen tegen je vaste maten.
•    (Nieuwe) leden leren andere clubleden makkelijker kennen.
•    Je meld jezelf als koppel aan via de KNLTB club app, er zit geen commissie tussen.
•    Je kunt de wedstrijden plannen wanneer je wilt (wel zelf een baan reserveren).

Inschrijven laddercompetitie via KNLTB club app
Zoek een maatje om meet te padellen. Schrijf je samen in via de KNLTB ClubApp;
SPELEN > WEDSTRIJDEN > LADDER > BESCHIKBAAR > kies “padel ladder seizoen 2023-2024”> oranje balk INSCHRIJVEN.

Spelregels (uitdagen, accepteren, wedstrijduitslagen)
1. Uitdagen
Leden spreken af met medespelers door 'uitdagingen' te verzenden via de ClubApp.
Zodra een koppel een ander koppel uitdaagt wordt er een mail gestuurd. Een uitdaging/wedstrijd moet binnen 10 dagen na de uitnodiging gespeeld worden.

2. Accepteren
Zodra het uitgedaagde lid de datum en tijdstip passend vindt kan het lid de uitdaging accepteren via de ontvangen e-mail.

Hierna wordt er automatisch een wedstrijd aangemaakt in het systeem en kan de toekomstige wedstrijd plaatsvinden. Je moet daarna zelf een padelbaan reserveren.

Let op; na het bevestigen van een datum is deze niet meer via de ClubApp te veranderen. Dit kun je laten doen door de beheerder van de laddercompetitie. Je stuurt dan een mail naar [email protected]

3. Wedstrijduitslagen
Het invoeren van uitslagen wordt gedaan door de leden zelf via de ClubApp. Dit is alleen mogelijk als de wedstrijd is afgerond. Je kunt alle standen invullen. Ook gelijkspel. De tegenstander moet de ingevoerde uitslag bevestigen via de clubapp/link in email.