KNLTB tennis competitie in het kort

Competitie is het spelen van wedstrijden tussen teams van diverse clubs. De meeste competitiespelers spelen in de districtscompetitie. Er bestaat ook een landelijke competitie. Mocht je hierin interesse hebben, dan kun je meer informatie via de technische commissie of competitieleider verkrijgen.

Er bestaat een voorjaarscompetitie (in de maanden april, mei en juni). Hiervoor dien je jouw team al in december van een voorgaand jaar aan te melden.

Er bestaat een najaarscompetitie (in de maanden september en oktober). Hiervoor dien je jouw team in het voorjaar van dat jaar aan te melden.

Let op! Onderstaande tekst is uitsluitend van toepassing op seniorenteams die spelen in de districtscompetitie. Selectieteams en overige jeugdteams worden in overleg met de trainers ingedeeld en ingeschreven. Voor deze teams gelden andere voorwaarden voor deelname aan de KNLTB-competities.

Een team voor het spelen van een competitie mag je zelf samenstellen. Natuurlijk kun je altijd als reservespeler genoteerd worden om in te vallen bij de teams, waarna je bij een team zou kunnen 'instromen'.

Een team bestaat uit minimaal 4 personen. Beter is het om een team met 5 of meer personen samen te stellen, daar er op een wedstrijddag 4 spelers moeten kunnen en er altijd wel iemand op een dag niet beschikbaar is. Een gemengd team bestaat uit minimaal 2 dames en 2 heren, maar ook hier is het beter om zeker 1 dame en 1 heer extra te hebben.

Een team wordt ingedeeld in een poule van 8, waarna je 7 wedstrijddagen speelt. De wedstrijddagen zijn zowel THUIS als UIT. Het kan zijn dat jouw team ingedeeld wordt in een poule van 7. Dan speel je natuurlijk op 6 wedstrijddagen. Op elke wedstrijddag dien je jouw KNLTB-ledenpas mee te nemen. Deze wordt voor elk lid van LTC Uden automatisch aangevraagd bij de KNLTB aan het begin van het jaar.

Voor deelname wordt een bijdrage per team gefactureerd waar het volgende bij inbegrepen zit:

* op elke THUIS wedstrijddag 2 blikken van 3 ballen, goedgekeurd door de KNLTB

* afdracht inschrijvingsbijdrage aan de KNLTB

Deze competitiebijdrage wordt aan de teamcaptain in rekening gebracht en kan door de leden van een team met de teamcaptain worden gedeeld.

Aanmelden kan bij de competitieleider, hiervoor wordt tijdig een online aanvraag formulier gepubliceerd op onze website. Voor vragen kun je terecht bij Monique Brockhus, [email protected].

Let wel: als je inschrijft met een team en je bent door de KNLTB ingedeeld, speel dan ook. Bij terugtrekking van een team wordt door de KNLTB € 250,00 in rekening gebracht en die wordt door LTC Uden doorbelast aan het teruggetrokken team. Eventuele andere boetes van de KNLTB -bijvoorbeeld individueel of wegens niet verschijnen van een team - worden eveneens doorbelast aan de veroorzaker of aan het team.